Prijava

Vsebina, do katere želite dostopati, je na voljo samo prijavljenim uporabnikom. Prijavite se z obstoječim uporabniškim imenom in geslom ali izpolnite obrazec za registracijo.

Pozabljeno geslo

Nazaj na prijavo

Registracija

Potrdi

Nazaj na prijavo

Za pomoč pri prijavi, registraciji ali pozabljenem geslu pišite na našo tehnično podporo.

predšolski

 

Pripravili:

  • dr. Tanja Tomaževič, dr. dent. med., spec. za otroško in preventivno zobozdravstvo
  • dr. Rok Kosem, dr. dent. med., spec. za otroško in prevntivno zobozdravstvo
  • Mojca Košorok, dr. dent. med., spec. za otroško in preventivno zobozdravstvo

Slovensko zdravniško društvo, sekcija pedontologov

 

Naklonjenost do posamezne vrste hrane ali pijače ni le prirojena, ampak je odvisna tudi od njene razpoložljivosti in kulturnih vplivov ter družinskih navad. Zato je še posebej pomembno, da se v prvih dveh letih življenja izognemo navajanju otroka na sladek okus.

Prosti sladkor so monosaharidi in disaharidi, ki jih v hrano in pijače doda proizvajalec, kuhar ali potrošnik, ter naravno prisotni sladkorji v medu, sirupu, sadnih sokovih in koncentratih sokov. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) močno priporoča zmanjšanje uživanja prostih sladkorjev na manj kot 10 % dnevno zaužite energije, organizacija ESPHAGAN (The European Society for Paediatric Gastroenterology Hepatology and Nutrition) pa na manj od 5 %. S temi priporočili ne želijo doseči le zmanjšanja pojavnosti zobnega kariesa, ampak tudi debelosti, sladkorne bolezni in srčno-žilnih bolezni pri otrocih.

Primer: otroci v starosti od 4 do 7 let naj ne bi zaužili več kot 18–20 g sladkorja na dan, kar pomeni do 5 čajnih žlic; v pollitrski steklenici sadnega soka je tudi do 22 čajnih žlic sladkorja.

 

 

 

O skrbi za ustno zdravje tudi dr. Rok Kosem, dr. dent. med., spec. za otroško in prevntivno zobozdravstvo.

logo