Prijava

Vsebina, do katere želite dostopati, je na voljo samo prijavljenim uporabnikom. Prijavite se z obstoječim uporabniškim imenom in geslom ali izpolnite obrazec za registracijo.

Pozabljeno geslo

Nazaj na prijavo

Registracija

Potrdi

Nazaj na prijavo

Ostali načini prijave

Prijava s SI-PASS

Za pomoč pri prijavi, registraciji ali pozabljenem geslu pišite na našo tehnično podporo.

Mediacija pri ZZS

01.05.2023 06:00
Spori nastajajo vsak dan, tudi v zdravstvu. Kako se rešujejo, je tisto, kar ustvarja bistveno razliko. Mediacija je prijazen, hiter in učinkovit način reševanja sporov, izboljšuje odnose med osebami v sporu in zmanjšuje možnost nastanka novih sporov. Naša družba je vajena, da se spori rešujejo tako, da je nekdo kriv in kaznovan, drugi pa zmagovalec in nagrajen. Težava pri tem je, da pogosto ostanejo sprti, naslednji dan pa morajo nadaljevati z delom v istem ozračju in zdraviti paciente. Zakaj pa ne bi reševali sporov tako, da vpleteni, ob pomoči mediatorjev, poiščejo rešitev, ki ustreza vsem, in se razidejo z občutkom, da so si izboljšali življenje?

Mediacija je namenjena reševanju sporov med: pacienti in zaposlenimi v zdravstvu, zaposlenimi v zdravstvu, različnimi oddelki in vodstvom, zdravstvenimi ustanovami in ostalimi vpletenimi v nesoglasja v zdravstvu.

Center za mediacijo pri ZZS je bil ustanovljen oktobra 2018. Do zdaj smo imeli 49 predlogov mediacij, izvedli smo 43 mediacij, kljub 9-mesečnemu zaprtju zaradi epidemije. Mediacije so se, v povprečju, zaključile po dveh srečanjih.

Drugo področje dela je izobraževanje v obliki predavanj in učnih delavnic, ki obravnavajo naslednje teme:
– mediacija in uporabnost mediacijskih veščin pri sporazumevanju v zdravstvu in reševanju sporov,
– psihologija konflikta, ozadje sporov in načini njihovega reševanja s pomočjo mediacijskih veščin,

– čustva in razum, reševanje težjih dialogov z uporabo mediacijskih veščin.
V mediacijah smo ugotovili, da v sporih med zdravniki in pacienti igra veliko vlogo neizvajanje ali pomanjkljivo 
izvajanje pojasnilne dolžnosti. 
Zato smo v okviru Medicinskega izobraževalnega centra organizirali učno delavnico za zobozdravnike in 
zdravnike. Poleg zakonske obveznosti in pravnih posledic želimo pokazali tudi širše koristi pojasnilne 
dolžnosti, težave, ki lahko nastanejo v praksi pri njenem izvajanju, in posledice za paciente, če pojasnilne 
dolžnosti ni. V praktičnem delu želimo, da udeleženci aktivno doživijo izvajanje pojasnilne dolžnosti in 
delijo svoje občutke z ostalimi udeleženci.

Na spletni strani ZZS, za člane, kliknite gumb mediacija in dostopajte do vseh informacij o mediaciji, ki jo ponuja ZZS.

Če ste se zapletli v spor, ki ga ne znate ali ne morete rešiti, ne vztrajajte v njem. Izkoristite možnost, ki jo ponuja ZZS, in se rešite spora s pomočjo mediacije.


AVTORICA: Mirjana Petrovič, dr. dent. med., Mediacijski center pri ZZS
Prispevek je bil pripravljen za revijo ISIS, maj 2023