Prijava

Vsebina, do katere želite dostopati, je na voljo samo prijavljenim uporabnikom. Prijavite se z obstoječim uporabniškim imenom in geslom ali izpolnite obrazec za registracijo.

Pozabljeno geslo

Nazaj na prijavo

Registracija

Potrdi

Nazaj na prijavo

Ostali načini prijave

Prijava s SI-PASS

Za pomoč pri prijavi, registraciji ali pozabljenem geslu pišite na našo tehnično podporo.

(OBVESTILO MINISTRSTVA) Izvajanje 16. člena Zakona o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema

17.10.2022 17:39

Posredujemo dopis Ministrstva za zdravje, Številka: 0070-230/2022/1 Datum: 14. 10. 2022

PRENESI DOKUMENT V PDF OBLIKI >>>

Obveščamo vas, da so v Uradnem listu Republike Slovenije objavljeni:

  1. Pravilnik o dopolnitvi in spremembi Pravilnika o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik),
  2. Uredba o določitvi višine dodatka za posebne pogoje dela na območjih občin z nižjo razvitostjo(v nadaljnjem besedilu: Uredba RO),
  3. Uredba o določitvi višine dodatka za povečan obseg dela za posebne obremenitve in obseg dodatnega zdravstvenega kadra (v nadaljnjem besedilu: Uredba POD).

Povezava na Uradni list >>>

Glede Uredbe RO in Uredbe POD pojasnjujemo, da gre za izvedbena predpisa 16. člena Zakona o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema (Uradni list RS, št. 100/22), ki določata natančnejša merila za določitev višine dodatkov in naslavljata zagotavljanje stabilnega delovanja zdravstvene dejavnosti na primarni ravni. Uredbi prav tako določata način in roke vlaganja zahtevkov, pri čemer izpostavljamo, da je določen tudi skrajni rok vložitve zahtevka po izteku veljavnosti ukrepa.

1. Uredba o določitvi višine dodatka za posebne pogoje dela na območjih občin z nižjo razvitostjo

Uredba RO kot merila določa:

  • obseg tima (število timov v tabeli ZZZS),
  • preseganje glavarinskih količnikov na tim,
  • preseganje količnikov iz obiskov,
  • delež priznanega kadra v standardu,

za vsako od navedenih vrst ambulant v Uredbi RO pa je določena vrednost in formula, na podlagi katere se izračuna višino dodatka za posameznega zdravnika.

2. Uredba o določitvi višine dodatka za povečan obseg dela za posebne obremenitve in obseg dodatnega zdravstvenega kadra

Uredba POD določa merila za določitev višine dodatka za povečan obseg dela za posebne obremenitve za zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce, ki so zaposleni v ambulantah pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti v mreži javne zdravstvene službe na primarni ravni zdravstvene dejavnosti, in sicer zajema:

  • ambulante družinske medicine (v nadaljnjem besedilu: ADM),
  • ambulante otroškega in šolskega dispanzerja (v nadaljnjem besedilu: OŠD),
  • dispanzerje za ženske in
  • dejavnost zobozdravstva za odrasle, mladino in študente.

Za vsako vrsto navedene ambulante so določena naslednja merila:

  • obseg tima (število timov v tabeli ZZZS)
  • preseganje glavarinskih količnikov na tim
  • preseganje količnikov iz obiskov
  • delež priznanega zdravstvenega kadra v standardu,

pri čemer je določena vrednost, ki jo mora posamezna ambulanta izpolnjevati, da je kader v timu te ambulante upravičen do dodatka. Formula, opredeljena v uredbi, določa postopek izračuna višine dodatka za vsako vrsto ambulante oziroma posameznega zdravstvenega delavca v timu.

Izvajalcem zdravstvene dejavnosti v mreži javne zdravstvene službe na primarni ravni zdravstvene dejavnosti pripada dodatek (za sredstva za plače in ostale prejemke iz delovnega razmerja) za zaposlitev dodatnega kadra in sicer v okviru zgoraj navedenih ambulant.

Vsak program ima svoj standard (normativ), ki je določen v splošnem dogovoru.

Pri ADM in OŠD je normativ 1.895 glavarinskih količnikov na tim (na mesečni ravni). V idealnih razmerah bi imel vsak tim 1.895 glavarinskih količnikov, v praksi pa ima posamezni tim zaradi pomanjkanja zdravnikov lahko tudi 3.000 glavarinskih količnikov, torej presega normativ za 1.105 glavarinskih količnikov.

V skladu s 5. členom Uredbe POD izvajalcu zdravstvene dejavnosti pripada dodatni kader pri preseganju trikratnika normativa glavarinskih količnikov na tim, t.j. 5.685 (3*1.895) glavarinskih količnikov na nivoju izvajalca zdravstvene dejavnosti, in sicer do največ 1,5 SMS, 0,5 DMS in največ 1,0 zdravstvenega administrativnega sodelavca.

Izvajalec ima na podlagi izpolnjevanja meril pravico zaposliti kader do obsega, kot ga določa tretji odstavek 6. člena Uredbe POD. Navedeno pomeni, da se lahko izvajalec odloči, da bo zaposlil kader tudi v manjšem obsegu, npr. samo 1,0 SMS, čeprav mu Uredba daje pravico zaposliti 1,5 SMS. Izvajalec se o obsegu zaposlitve tako odloča na podlagi potreb, ki jih ima, Uredba POD postavlja zgolj zgornjo omejitev obsega teh zaposlitev.

Pri dispanzerju za žene je normativ 2.017 glavarinskih količnikov. Dispanzerju za ženske pripada dodatni kader na nivoju izvajalca zdravstvene dejavnosti pri preseganju trikratnika normativa glavarinskih količnikov na tim, t.j. 6.051 glavarinskih količnikov (3*2.017), in sicer do največ 1,5 SMS, 0,5 DMS in največ 1,0 zdravstvenega administrativnega sodelavca.

V zobozdravstvenih ambulantah za odrasle, mladino in študente se odobri zaposlitev dodatnega kadra na nivoju izvajalca zdravstvene dejavnosti glede na preseganje trikratnika števila točk na tim. To pomeni preseganje 3*3.999 točk v dejavnosti zobozdravstva za odrasle, preseganje 3*2.805 točk v dejavnosti zobozdravstva za mladino, preseganje 3*3.111 točk v dejavnosti zobozdravstva za študente, in sicer do največ 1,5 SMS, 0,5 DMS in največ 1,0 zdravstvenega administrativnega sodelavca.

V primeru večkratnika preseganja meril se sorazmerno poveča tudi dodatek za zaposlitev dodatnega kadra. Primeroma če izvajalec v ambulanti družinske medicine preseže  dvakratnik merila, t.j. 11.370 glavarinskih količnikov, mu pripada tudi dvakratnik dodatka za zaposlitev dodatnega zdravstvenega kadra oziroma lahko zaposli tri SMS, eno DMS in dva zdravstvena administrativna sodelavca.

3. Pravilnik o dopolnitvi in spremembi Pravilnika o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah

S Pravilnikom se nekoliko dopolnjujejo določila o naročanju na zdravstveno storitev, in sicer bodo morali izvajalci na primarni ravni zdravstvene dejavnosti telefonsko naročanje zagotavljati v okviru celotnega ordinacijskega časa ambulante. Navedena sprememba bo začela veljati 1. novembra 2022. Prosimo vas, da v tem prehodnem poskrbite za pravočasno in ustrezno prilagoditev organizacije dela, pojasnjujemo pa, da je v skladu z zadnjo spremembo 64. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 196/21 – ZDOsk in 100/22 – ZNUZSZS) med zdravstvene sodelavce, ki so v skladu s 15.b členom Zakona o pacientovih pravicah (Uradni list RS, št. 15/08, 55/17, 177/20 in 100/22 – ZNUZSZS) lahko pooblaščene osebe za čakalni seznam, mogoče umestiti tudi zdravstvene administrativne sodelavce. Odredba o seznamu poklicev za zdravstveno dejavnost (Uradni list RS, št. 111/22) med zdravstvene sodelavce namreč uvršča tudi zdravstvene administrativne sodelavce, njihove naloge pa so med drugim tudi naročanje pacientov ter vodenje čakalnega seznama in naročilne knjige.

Zdravstveni administratorji po novem lahko upravljajo čakalne sezname, poleg tega pa je s 16. členom Zakona o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema (Uradni list RS, št. 100/22) vzpostavljena pravna podlaga za zaposlitev dodatnega zdravstvenega kadra, ki vključuje tudi zdravstvene administrativne sodelavce, pri čemer se sredstva zagotavljajo iz proračuna Republike Slovenije. Glede na navedeno smo prepričani, da bo spremembo Pravilnika mogoče ob ustrezni prilagoditvi organizacijo dela v ambulantah zagotoviti pravočasno.  

Ni odveč dodati, da je tudi ZNUZSZS za namen dodatne razbremenitve in zagotavljanja večje dostopnosti do zdravstvenega varstva določil možnost, da izbrani osebni zdravnik, če oceni, da to narekuje racionalnost dela, ob upoštevanju kliničnih smernic in strokovnih priporočil pristojnega razširjenega strokovnega kolegija prenese naslednja pooblastila, če ne vplivajo na diagnostiko in zdravljenje:

-        pooblastilo za izdajo listin za uveljavljanje pravice do potnih stroškov – spremstva in nenujnih reševalnih prevozov, ki ga lahko prenese na diplomirano medicinsko sestro oziroma diplomiranega zdravstvenika, višjo medicinsko sestro oziroma višjega zdravstvenega tehnika ali srednjo medicinsko sestro oziroma zdravstvenega tehnika;

-        pooblastilo za izdajo listin za izbiro izbranega osebnega zdravnika, ki ga lahko prenese na diplomirano medicinsko sestro oziroma diplomiranega zdravstvenika, višjo medicinsko sestro oziroma višjega zdravstvenega tehnika, srednjo medicinsko sestro oziroma zdravstvenega tehnika ali zdravstvenega administrativnega sodelavca;

-        pooblastilo za predpis medicinskih pripomočkov za sanitarne ali gibalne potrebe pacientov in izdajo potrdila o upravičeni zadržanosti od dela zaradi bolezni, nege ali spremstva do največ tri koledarske dni, ki ju lahko prenese na diplomirano medicinsko sestro oziroma diplomiranega zdravstvenika ali višjo medicinsko sestro oziroma višjega zdravstvenega tehnika.

 PRENESI DOKUMENT V PDF OBLIKI >>>