Prijava

Vsebina, do katere želite dostopati, je na voljo samo prijavljenim uporabnikom. Prijavite se z obstoječim uporabniškim imenom in geslom ali izpolnite obrazec za registracijo.

Pozabljeno geslo

Nazaj na prijavo

Registracija

Potrdi

Nazaj na prijavo

Ostali načini prijave

Prijava s SI-PASS

Za pomoč pri prijavi, registraciji ali pozabljenem geslu pišite na našo tehnično podporo.

Naloge Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije kot nosilca obveznega zdravstvenega zavarovanja so:
– vzpostavitev sistema plačevanja zdravstvenih storitev na podlagi doseganja kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave izvajalca zdravstvene dejavnosti;
– vključitev zahtev po kakovostni in varni zdravstveni obravnavi v pogodbe o financiranju zdravstvenih storitev z izvajalci zdravstvene dejavnosti.

V Uredbi o programih storitev obveznega zdravstvenega zavarovanja, zmogljivostih, potrebnih za njegovo izvajanje, in obsegu sredstev za leto 2025 (veljavna na dan 10. 12. 2025 - v času priprave pojasnil) je tako v 139. členu določeno:

(1) Izvajalci oblikujejo, uvajajo in redno uporabljajo svoje klinične poti in druge na dokazih podprte standarde zdravstvene obravnave. Vsako leto uvedejo dve novi klinične poti, prioritetno za prospektivni program. Seznam kliničnih poti, ki jih izvajalci uporabljajo oziroma izvajajo, objavijo na svojih spletnih straneh in jih ob spremembah tekoče posodabljajo.

(2) Spremljajo in poročajo kazalnike kakovosti in izide zdravljenja, ki so določeni v Prilogi 9 te uredbe v skladu z metodologijo in navodili ministra, pristojnega za zdravje.

(3) Vzpostavijo sistem obvladovanja varnostnih incidentov in varnostnih tveganj (sporočanje, analiza, ukrepi in sledenje učinkovitosti ukrepov in stalno učenje).

(4) Obvladujejo varnostna tveganja ter neskladnosti in odklone od standardov in najboljših praks z analizo varnostnih incidentov ter o njih poročajo v skladu z navodili ministra, pristojnega za zdravje.

(5) Izvajalci morajo dvakrat letno na spletni strani objaviti vpeljane ukrepe, sprejete na podlagi uvedenih kliničnih poti, analiz kazalnikov kakovosti ter obvladovanja varnostnih tveganj.
Zbornice in strokovna združenja, kot jih določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost, na področju kakovosti:
1. sodelujejo pri oblikovanju zdravstvene politike in zdravstvenega sistema na državni ravni;
2. usmerjajo strokovno delo na posameznem strokovnem področju z namenom zagotavljanja kakovosti;
3. sodelujejo pri oblikovanju nacionalnih kliničnih smernic ter pri prilagoditvi mednarodnih kliničnih smernic, ki jih potrjuje Zdravstveni svet;
4. pripravljajo strokovne smernice farmacevtske obravnave ter priprave magistralnih in galenskih zdravil;
5. sprejemajo strokovne standarde in oblikujejo dobre prakse z multidisciplinarnim pristopom ter sodelujejo pri oblikovanju kazalnikov kakovosti;
6. zagotavljajo stalni strokovni razvoj zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev na področju kakovosti zdravstvene obravnave;
7. sodelujejo pri raziskavah o kakovosti zdravstvene obravnave;
8. sodelujejo z drugimi nacionalnimi telesi pri razvoju nenehnega izboljševanja kakovosti.
Nevladne organizacije s področja varstva pacientovih pravic lahko:
– sodelujejo pri oblikovanju zdravstvene politike in zdravstvenega sistema na državni in lokalni ravni na področju kakovosti v zdravstvu;
– skrbijo za opolnomočenje pacientov za odgovorno ravnanje z lastnim zdravjem in odgovorno izrabo zdravstvenih storitev, glede ničelne tolerance v zvezi z nasiljem, za njihovo sodelovanje pri zagotavljanju podatkov o izidih zdravljenja, zadovoljstvu z zdravljenjem in odločanju o zdravljenju;
– organizirajo svetovanje in pomoč pacientom pri varstvu njihovih pravic, določenih z zakonom, v obliki zagovorništva in pravne pomoči pacientom v zvezi z varnostnimi incidenti;
– sodelujejo z izvajalci zdravstvene dejavnosti na področju opolnomočenja pacientov in jim dajejo predloge za izboljšanje kakovosti zdravstvene obravnave.