Prijava

Vsebina, do katere želite dostopati, je na voljo samo prijavljenim uporabnikom. Prijavite se z obstoječim uporabniškim imenom in geslom ali izpolnite obrazec za registracijo.

Pozabljeno geslo

Nazaj na prijavo

Registracija

Potrdi

Nazaj na prijavo

Ostali načini prijave

Prijava s SI-PASS

Za pomoč pri prijavi, registraciji ali pozabljenem geslu pišite na našo tehnično podporo.

Predstavitev Pravilnika o merilih za določitev višine dodatka COVID-19 za neposredno delo z obolelimi za COVID-19

13.02.2023 08:22

Z 21. januarjem 2023 je začel veljati Pravilnik o merilih za določitev višine dodatka COVID-19 za neposredno delo z obolelimi za COVID-19 (v nadaljevanju: Pravilnik), ki določa merila za določitev višine dodatka COVID-19 za delo z obolelimi, najvišjo mesečno višino dodatka za zaposlenega ter postopek vložitve zahtevkov za izplačilo dodatka.

Pravno podlago za izplačilo dodatka COVID-19 je sicer uvedel že Zakon o nujnih ukrepih za zajezitev širjenja in blaženja posledic nalezljive bolezni COVID-19 na področju zdravstva (v nadaljevanju: ZNUNBZ). Oddelek za pravne zadeve je glede določb ZNUNBZ, vezanih na dodatek COVID-19, že pripravil določena podrobnejša pojasnila, ki so dostopna tukaj.

ZNUNBZ določa, da je za namen določanja dodatka COVID-19 oboleli oseba s potrjeno okužbo z virusom SARS-CoV-2, pri kateri je od potrditve okužbe preteklo največ osem dni, časovna omejitev pa ne velja za osebe, hospitalizirane zaradi COVID-19. Kot neposredno delo z obolelimi se šteje izvajanje ambulantnega ali bolnišničnega zdravljenja obolelih, nujna medicinska pomoč in prevozi obolelih, fizioterapevtske obravnave ali izvajanje zdravstvene nege obolelih in čiščenje prostorov, v katerih se izvaja obravnava obolelih.

  1. Upravičenci do dodatka

     

    Pravilnik določa, da se kot neposredno delo z obolelimi šteje opravljanje dela na deloviščih, ki so določena v Prilogi 1 Pravilnika, do dodatka pa so, ob upoštevanju meril in delovišč iz Priloge 1, upravičeni zaposleni, ki opravljajo delo na naslednjih delovnih mestih:  

    -        zdravnik,

    -        zobozdravnik,

    -        diplomirana medicinska sestra,

    -        diplomirana babica,

    -        zdravstveni reševalec,

    -        tehnik zdravstvene nege,

    -        radiološki inženir,

    -        fizioterapevt,

    -        bolničar negovalec,

    -        voznik,

    -        strežnica,

    -        čistilka.

    Do dodatka so upravičeni tudi dijaki in študenti na dijaškem oziroma študentskem delu ter delovni praksi ali osebe, ki opravljajo delo preko zunanjega izvajalca za čas razporeditve oziroma neposrednega dela z obolelimi. V nadaljevanju za vse navedene osebe uporabljamo izraz »zaposleni«.

  2. Višina dodatka

     

    Najvišja mesečna višina dodatka COVID-19 in merila za izračun dodatka COVID-19 so določena v Prilogi 1 Pravilnika, pretežno pa so odvisna od delovišča, na katerem upravičenec do dodatka opravlja delo.

    Pravilnik določa tudi, da se dodatki, ki jih upravičenci prejmejo na različnih deloviščih, med seboj ne izključujejo, upravičencu pa se lahko izplača dodatek na vseh deloviščih skupaj največ v višini 900 EUR bruto mesečno.

    V nadaljevanju so predstavljena delovišča, določena v Prilogi 1 Pravilnika, merilo za določanje višine dodatka na zaposlenega ter najvišja mesečna višina dodatka na posameznega zaposlenega:

    1. Splošna in specialistična ambulantna dejavnost ter patronažna služba

       Dodatek pripada: zaposlenemu, ki opravlja delo v splošni ambulanti družinske medicine, v kar se vštevajo tudi obiski na domu, v dispanzerju za ženske, v otroškem in šolskem dispanzerju, v zobozdravstveni ambulanti ter v specialistični ambulantni dejavnosti.

       Merilo za določanje višine dodatka: 4 EUR bruto na obolelega

       Najvišja mesečna višina dodatka: 200 EUR bruto na zaposlenega 

    2. Rdeča cona v bolnišnici in pri izvajalcu na področju socialnega varstva

       V Prilogi 1 Pravilnika je rdeča cona opredeljena kot vzpostavljena cona v bolnišnici in pri izvajalcu socialnega varstva, kjer so nameščeni oboleli.

       Dodatek pripada: zaposlenemu, ki opravlja delo v rdeči coni v bolnišnici ter pri izvajalcu socialnega varstva za čas trajanja neposrednega dela z obolelim.

       Merilo za določanje višine dodatka: 1,78 EUR bruto na uro

       Najvišja mesečna višina dodatka: 300 EUR bruto na zaposlenega 

    3. COVID-19 oddelek

       Priloga 1 Pravilnika določa, da so v COVID-19 oddelek nameščeni oboleli za COVID-19, ki potrebujejo bolnišnično zdravljenje.

      Dodatek pripada: zaposlenemu, ki opravlja delo na COVID-19 oddelku, za čas trajanja neposrednega dela z obolelim.

      Merilo za določanje višine dodatka: 3,56 EUR bruto na uro

      Najvišja mesečna višina dodatka: 600 EUR bruto na zaposlenega

    4. COVID-19 intenzivna enota

       V Prilogi 1 Pravilnika je COVID-19 intenzivna enota opredeljena kot enota, kamor so nameščeni oboleli, ki potrebujejo intenzivno zdravljenje. 

      Dodatek pripada: zaposlenemu, ki opravlja delo v COVID-19 intenzivni enoti za čas trajanja neposrednega dela z obolelim.

      Merilo za določanje višine dodatka: 5,35 EUR bruto na uro

      Najvišja mesečna višina dodatka: 900 EUR bruto na zaposlenega

    5. Urgentni center

       Priloga 1 Pravilnika določa, da se v urgentnem centru izvaja dejavnost urgentne medicine.

       Dodatek pripada: zaposlenemu, ki opravlja naloge urgentne medicine, za čas trajanja neposrednega dela z obolelimi. 

      Merilo za določanje višine dodatka: 4 EUR bruto na obolelega

      Najvišja mesečna višina dodatka: 200 EUR bruto na zaposlenega

    6. Nujna medicinska pomoč in prevozi pacientov

       Dodatek pripada:

      -        zaposlenemu, ki opravlja naloge nujne medicinske pomoči in reševalnih prevozov, za čas neposrednega dela z obolelimi;

      -        zaposlenemu, ki izvaja nenujni reševalni prevoz, sanitetni in pogodbeni prevoz obolelega, za čas trajanja prevoza obolelega, kar mora biti zabeleženo v zdravstveni dokumentaciji oziroma na nalogu za prevoz pacienta.

       Merilo za določanje višine dodatka: 4 EUR bruto na obolelega za opravljanje nalog nujne medicinske pomoči in reševalnih prevozov; 1,19 EUR bruto na uro za izvajanje nenujnega reševalnega prevoza, sanitetnega in pogodbenega prevoza obolelega.

       Najvišja mesečna višina dodatka: 200 EUR bruto na zaposlenega 

    7. Diagnostične in terapevtske storitve

       Dodatek pripada: zaposlenemu, ki opravlja oziroma sodeluje pri izvajanju diagnostičnih in terapevtskih storitev Do dodatka COVID-19 so upravičeni vsi zdravstveni delavci, ki se neposredno vključujejo v izvajanje diagnostičnih in terapevtskih posegov obolelega.

       Merilo za določanje višine dodatka: 1,78 EUR bruto na uro

       Najvišja mesečna višina dodatka: 300 EUR bruto na zaposlenega

  3. Načini in roki za vlaganje zahtevkov

     

    Pravilnik določa, da izvajalec zahtevek za izplačilo dodatka COVID-19 v obliki, kot velja za e-Račun, vloži na ministrstvo preko UJP-net v elektronski obliki. Izvajalec na zahtevku za izplačilo dodatka COVID-19 po deloviščih iz Priloge 1 za mesec na katerega se dodatek COVID-19 nanaša, prikaže skupno višino dodatka COVID-19, skupaj s prispevki delodajalca (bruto I in bruto II).

    • priloge

       

      Izvajalec mora zahtevku priložiti tabelo v obliki Excel preglednice, ki jo označi kot »Priloga 1 k zahtevku«

      in ki vsebuje podatke o:

      -        nazivu izvajalca,

      -        številki izvajalca iz Evidence gibanja zdravstvenih delavcev in mreža zdravstvenih zavodov,

      -        vrsti izvajalca (npr. bolnišnica, zdravstveni dom, koncesionar),

      -        mesecu, na katerega se dodatek COVID-19 nanaša,

      -        delovišču oziroma področju dela iz Priloge tega pravilnika,

      -        delovnem mestu,

      -        skupnemu številu upravičencev,

      -        skupnemu številu ur oziroma številu obolelih po upravičencih,

      -        vrednosti urne postavke oziroma višini dodatka COVID-19 na obolelega po upravičencih,

      -        skupni višini dodatka COVID-19, skupaj s prispevki delodajalca po upravičencih (bruto I in bruto II)

      Prav tako mora izvajalec za namen ugotovitve identitete obolelega zahtevku priložiti tabelo v obliki Excel preglednice, ki jo označi kot »Priloga 2 k zahtevku« in ki vsebuje tudi naslednje podatke: 

      -        številko kartice zdravstvenega zavarovanja obolelega,

      -        datum potrjene okužbe z virusom SARS-CoV-2 obolelega in

      -        ime in priimek ter poklic in delovno mesto zaposlenega, ki je obolelega obravnaval

    • rok za vložitev zahtevka

       

      Izvajalec mora zahtevek za izplačilo dodatka COVID-19 iz proračuna Republike Slovenije skupaj s Prilogama 1 in 2 vložiti pri ministrstvu za zdravje do 20. v mesecu za pretekli mesec. Zahtevek, ki ni posredovan ministrstvu do navedenega dne, se vključi v zahtevek za naslednji mesec.

       Izvajalec mora posredovati ministrstvu za zdravje zadnji zahtevek v dveh mesecih po prenehanju veljavnosti pravne podlage za financiranje teh zahtevkov. Zahtevki, prejeti po navedenem datumu, se zavrnejo. 

    •  rok za izplačilo

       

      Ministrstvo izvrši plačilo zahtevka v 30-ih dneh od prejema popolnega zahtevka.

  4. Obveznosti izvajalca zdravstvene dejavnosti v povezavi z dodatkom COVID-19
    • vodenje evidence realiziranih storitev

       Pravilnik nalaga izvajalcu zdravstvene dejavnosti obveznost vodenja evidence realizacije izvedenih storitev. Evidenca mora vsebovati najmanj naslednje podatke:

       -        ime in priimek zaposlenega, ki je imel neposreden stik z obolelim, za vsak dan posebej ter številko kartice zdravstvenega zavarovanja (v nadaljnjem besedilu: KZZ) obolelega na področju splošne in specialistične ambulantne dejavnosti ter patronažne službe, v urgentnem centru, pri izvajanju nalog nujne medicinske pomoči in reševalnih prevozov;

      -        o razporedu zaposlenega na posamezno delovno mesto oziroma delovišče ter datum, in uro (od – do) razporeda za vsak dan posebej in sicer v rdeči coni v bolnišnici in pri izvajalcu na področju socialnega varstva, na COVID-19 oddelku, v COVID-19 intenzivni enoti;

      -        ime in priimek zaposlenega, ki je imel neposreden stik z obolelim, za vsak dan posebej, številko KZZ obolelega, relacijo ter čas vožnje zaokrožen na celo uro za izvajanje nenujnih reševalnih prevozov, sanitetnih in pogodbenih prevozov obolelih;

      -        ime in priimek zaposlenega, ki je imel neposreden stik z obolelim, za vsak dan posebej, številko KZZ obolelega ter čas izvajanja storitve za izvajanje nalog na področju diagnostičnih in terapevtskih storitev.

       Navedene podatke je izvajalec dolžan na zahtevo predložiti oziroma omogočiti na vpogled ministrstvu, pristojnemu za zdravje.  

    • izdaja sklepa o izplačilu dodatka COVID-19

       ZNUNBZ določa obveznost izvajalca, da izda sklepa o izplačilu dodatka COVID-19, v katerem opredeli delovišča in delovna mesta, na katerih se izvaja neposredno delo s pacienti, obolelimi za COVID-19.

    • hramba dokumentacije

       Pravilnik določa obveznost, da se za potrebe inšpekcijskega nadzora dokumentacija, povezana z izplačilom dodatka COVID-19, hrani vsaj pet let.

    • odgovornost za pravilnost zahtevkov

       Pravilnik določa tudi, da je izvajalec odgovoren za pravilnost vloženih zahtevkov za izplačilo dodatka COVID-19.  

  5. Bistvene pravice in obveznosti osebe, ki je upravičena do dodatka COVID-19

     

    Bistvene pravice in obveznosti osebe, ki je upravičena do dodatka COVID-19 opredeljuje ZNUNBZ, in sicer:

    -        če pred iztekom meseca doseže najvišjo višino mesečnega zneska dodatka COVID-19, v nadaljevanju tega meseca ne sme odkloniti razporeditve na delo na delovišča, kjer se izvaja neposredno delo z obolelimi;

    -        dodatek se ne všteva v osnovo za nadomestilo plače za čas odsotnosti z dela;

    -        vrnitev prejetih sredstev, če se v inšpekcijskem nadzoru ugotovi, da so bila sredstva iz naslova tega dodatka pridobljena neutemeljeno oziroma če prejemnik ne vodi evidence obolelih, obravnavanih po posameznih dnevih in deloviščih. 

  6. Veljavnost ukrepa

          Ukrep izplačila dodatka COVID-19 velja do 31. marca 2023.

 

Posodobljeno: 1. 3. 2023

Oddelek za pravne zadeve