V kolikor se vam vsebina ne prikaže pravilno, si jo lahko ogledate v brskalniku.
Zdravniška zbornica Slovenije

15. Bilten za zobozdravnike

19.september - 30.oktober 2019

Oglaševanje na tehtnici, reklamam STOP!

Ko pišem ta uvodnik, se mi v mislih vrti ena ne preveč slavna pesem od 6pack Čukur-ja.
https://youtu.be/jMD2pxNe4qg

Jaz te nimam rad, ja te mam!
jaz te nočem več, sam še mau!
rad te mam ob seb spiidi stran!

In mogoče je ravno ironija besedila te skladbe dovolj pomenljiva, da na kratko razloži STANJE na področju oglaševanja zobozdravstva v Sloveniji!? Večina ljudi te skladbe namreč nikoli ni slišala v celoti in se spomnejo samo refrena iz oglasa za takratni Mobitel (sedaj Telekom Slovenije), ko je ta reklamiral storitev Uvertura. Uvertura je storitev, ki naročnikom omogoča, da nastavijo poljubne uvodne melodije, ki se klicateljem ob klicu predvajajo poleg zvonjenja.  Dokler vi ne prevzamete klica, lahko oz. morajo klicatelji poslušati melodijo po vašem izboru.

Z besedilom refrena lahko potegnemo nekaj vzporednic, ki ZGOLJ razlagajo konfuzno situacijo v našem strokovnem prostoru na področju oglaševanja. Znašli smo se v vakumu, ko oglaševanje v zdravstvu ni več tako strogo regulirano kot pred leti in je naš etični kodeks skorajda v navzkrižju z zakonom, ko poskuša regulirati lasten ceh v javnosti. Postopoma se nam dogaja odpiranje trga v širši evropski prostor in pojem konkurence se počasi prebuja v prej strogo kolegialnih vezeh.

Jaz te nimam rad, ja te mam ...
(KAŽE SE NAŠ RAZDVOJEN ODNOS DO OGLAŠEVANJA)
Po številu pisem ogorčenja in pritožb, ki smo jih s strani kolegov zobozdravnikov prejeli in zbrali v zadnjih mesecih na račun neprimernega, agresivnega ali zavajajočega oglaševanja, mi je popolnoma jasno, da smo JEZNI. Jezni na to, da lahko tujci oglašujejo to v kar sami ne verjamemo, da s tem škodujejo ugledu zobozdravništva in da Zdravniška zbornica ne naredi dovolj, da bi zaščitila interese svojih članov in poskrbela za varnost naših pacientov. Po drugi strani lahko zaznamo naraščajoč trend oglaševanja naših mladih in perspektivnih zobozdravnikov, ki jim takšna oblika sprostitve medijskega komuniciranja predstavlja možnost za strokovno rast in poslovni napredek. Oglaševati ali neoglaševati, to je sedaj vprašanje!

Jaz te nočem več, sam še mau ..
(KAŽE SE RAZDVOJEN ODNOS PACIENTOV DO OGLAŠEVANJA)
Naša družba so pacienti vseh generacij, vsak na svoj način adaptirani na naraščajoč trend vsesplošnega medijskega zasipavanja z oglasi. Vsi so prenasičeni z reklamami in si novih ne želijo v zobozdravstvu, a se hkrati sprašujejo... kaj pa če je vse res, kar pove REKLAMA?  Kaj če se da popraviti zobe hitreje, ceneje in brez bolečin? Kdo si tega ne bi želel in zakaj ne bi vsaj poskusil?

Rad te imam ob seb, spiidi stran ...
(KAŽE SE PORUŠEN ODNOS MED ZOBOZDRAVNIKOM/OGLAŠEVALCEM IN PACIENTOM/POTROŠNIKOM)
Pacientu, sedaj potrošniku grozi klasična negativna “ad hoc” potrošniška izkušnja. REKLAMA privablja in ustvarja trend povpraševanja, ki se težje razvije v zaupljiv odnos in stabilno sodelovanje. Nemalokrat se bomo lahko tudi terapevti znašli v družbi in odnosih s pacienti, ki si jih nismo želeli.

Kaj je že naredila zdravniška zbornica in kakšni so zastavljeni cilji za ureditev razmer?

1. Raziskali smo zakonodajo in omejitve oglaševanja za zajezitev oglaševanja tujih ponudnikov in regulacijo domačih izvajalcev.
2. Predlagali bomo zakonske spremembe za regulacijo oz. preprečevanje korporativnega upravljanja zobozdravstvenih podjetij in vpliva dentalnega turizma sosednjih držav.
3. Oblikovali bomo pravilnik medijskega komuniciranja po vzoru Avstrije.
4. Ustanovili smo skupino in internetno podstran za sprejemanje in obravnavo zavajajočega in neprimernega oglaševanja.
5. Okrepili smo sodelovanje z ZIRS – Zdravstveni inšpektorat RS (izvajanje nadzora in izrekanje zakonsko določenih glob).
6. Okrepili smo sodelovanje s sosednjimi zobozdravniškimi zbornicami (predviden je podpis memoranduma na mednarodnem kongresu, s katerim se definira  regulacija članov v lastni državi).
7. Okrepili smo sodelovanje z MZ v želji po financiranju medijske kampanje, ki bo poudarila pomen povečevanja odgovornosti pacientov do lastnega ustnega zdravja).
8. Predvidena je strokovna in vsebinska priprava materiala za medijsko kampanjo do marca 2020.

Kje bomo potrebovali pomoč vseh članov?
Največji strah in skrb, ki se je ne morem otresti je, da pri trenutni zapleteni zakonodaji, naši marketinški neizkušenosti in očitnemu korporativnemu pritisku tujine naša medijska osvoboditev ne bo imela srečnega epiloga, če si za spremembe ne bomo prizadevali skupaj. Sam ne verjamem, da je oglaševanje možno ali potrebno ustaviti. Oglaševanje oz. marketing zobozdravstva se v današnjih časih celo pričakuje.
Zato sem mnenja, da bomo morali pristopit skupaj k ustvarjanju korektne, strokovno odgovorne javne podobe zobozdravstva, ki bo nastavila ogledalo REKLAMAM in vzbudila izgubljeno zaupanje v domače zobozdravnike. S tem pismom pozivam vse, ki bi želeli sodelovati v pozitivni medijski kampaniji, da se javijo na elektronski naslov zavajajoce-oglasevanje@zzs-mcs.si i in se hkrati zahvaljujem vsem, ki ste že prevzeli aktivno vlogo s tem, ko ste pisali in prijavili sporno oglaševanje.

Upam, da je končno prišel čas, ko smo se vsi naveličali poslušati enega in istega uvodnega refrena in bomo zbrali potrebno energijo, da nalepimo zobozdravstvu “nalepko PROTI reklamiranju”.

Matej Praprotnik, dr. dent. med.
 

Prijava zavajajočega oglaševanja na Zdravstveni inšpektorat RS

Zdravniška zbornica je letos na Zdravstveni inšpektorat naslovila štiri prijave spornih oziroma zavajajočih primerov oglaševanja na področju zobozdravstva, na katere je bila opozorjena s strani svojih članov.

V aprilu je bila tako na Zdravstveni kot Tržni inšpektorat poslana prijava zavajajočega spletnega oglasa za zobno pasto Denta Seal, ki obljublja, da v 27 dneh odpravi karies. Člani zbornice zobozdravniki so opozorili, da zobna pasta s takšnim učinkom ne obstaja. Na podlagi prijave je zdravstveni inšpektorat 25. aprila izdal opozorilo, da potrošnikom odsvetuje nakup zobne paste Denta Seal.

Prijavo, ki jo je zbornica podala naZdravstveni inšpektorat junija se nanaša na oglaševanje ortodontskih storitev Ortodoncije Šalinović s Hrvaške, ki na svojih letakih vsebuje poziv naslovnikom na možnost povračila stroškov od ZZZS. Po mnenju zbornice gre glede na vsebino letaka za zavajanje bolnikov tako glede možnosti stroškov za zdravljenje v tujini, ki jo predstavlja kot povsem enostavno ter brez posebnih zakonskih zahtev, kot tudi glede višine povrnitve stroškov. Navedeni letaki so se delili staršem in otrokom pred OŠ dr. Vita Kraigherja v Ljubljani, zato je zbornica poleg opozorila o kršenju 75.a člena ZZDej napotila tudi na Zakon o varstvu potrošnikov, ki v svojem 15. členu izrecno določa, da oglaševanje ne sme vsebovati vsebin, ki izkoriščajo ali bi lahko izkoriščale zaupljivost in pomanjkanje izkušenj otrok.

V juliju je zbornica na podlagi obvestila svojih članov o sumu prepovedanega oglaševanja zdravstvenih storitev podala še dve prijavi na zdravstveni inšpektorat, ki imata po mnenju zbornice elemente zavajajočega oglaševanja zobozdravstvene dejavnosti, opredeljene v 75.a členu Zakona o zdravstveni dejavnosti.  

V prvem primeru gre za potencialno sporno oglaševanje zobozdravstvenih implantoloških storitev hrvaškega podjetja Ortoimplant Dental Spa. Oglas naj bi namreč izkoriščal neizkušenost potrošnikov oz. pacientov, saj oglaševalec želi prikazati, da je metoda All-on-4 Zygoma, ki jo oglašuje, primerna rešitev za vse paciente, tudi če so brez kosti v ustni votlini in povsem brezzobi, kar pa ni v skladu s stališčem strokovne javnosti. Ravno tako pacienti v oglasu niso opozorjeni na določena zdravstvena stanja, ki bi lahko negativno vplivala na poseg. Neupoštevanje vseh dejavnikov tveganja povečuje možnost zdravstvenih zapletov in posledično povečuje stroške zdravljenja, ki se jih pacient zaradi neobveščenosti ne zaveda in ki jih zdravstvena blagajna ne pokriva. Zbornica pri tem še opozarja na dodaten pritisk, ki se izvaja nad že tako ranljivo skupino starejših, saj oglaševalec prikazuje snemne zobne proteze kot substituta storitve, ki jo ponuja oglas, kot strokovno inferiorne. 

Druga julijska prijava zbornice na Zdravstveni inšpektorat se ponovno nanaša na oglaševanje ortodontskih storitev Ortodoncije Šalinović s Hrvaške. Navedeni letaki z zavajajočo vsebino o možnosti povračila stroškov s strani ZZZS so se tokrat razdeljevali v Celju.
Na junijsko in obe julijski prijavi zbornica še ni prejela odgovora.

Memorandum o oglaševanju v zobozdravstvu

Preprečevanje zavajajočega oglaševanja članov zbornic iz regije v tujini

Na podlagi posredovanih informacij o pravnih ureditvah oglaševanja zobozdravstva na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Makedoniji - za katere je zbornice teh držav zaprosila Zdravniška zbornica Slovenije - je pravna služba zbornice pripravila osnutek Memoranduma o oglaševanju zobozdravstvenih storitev.

Cilj memoranduma je – sodelovanje zbornic pri preprečevanju zavajajočega oglaševanja članov zbornic v tujini. Vsaka zbornica si bo zato prizadevala, da v okviru pravne ureditve definira – kaj je nedovoljeno oglaševanje. Prav tako memorandum določa, da ko zobozdravnik krši pravila oglaševanja v drugi državi, zbornica, ki zazna to kršitev, pri zbornici države iz katere je kršitelj, sproži postopek zoper tega zobozdravnika. Njegova matična zbornica pa nato prevzame primer in v skladu s pravnimi podlagami ob ugotovljenih kršitvah zobozdravniku tudi izreče ustrezne sankcije.

Besedilo Memoranduma je bilo potrjeno na zadnji seji OZB in naslednji dan vsem trem zbornicam že poslan v izjasnitev in dopolnitve. Podpis je predviden za 15. novembra na 12. mednarodnem kongresu novih tehnologij v stomatologiji.

Obvestilo glavnim mentorjem in nacionalnim koordinatorjem

Glavne mentorje in nacionalne koordinatorje obveščamo, da so na spletni strani zbornice objavljeni obrazci za vodenje letnega razgovora med glavnim mentorjem in specializantom ter obrazec »Letno poročilo«, ki ga mora izpolniti nacionalni koordinator. Glavni mentor mora namreč, po Pravilniku o vrstah, vsebini, trajanju in poteku specializacij zdravnikov, opraviti letni razgovor s svojim specializantom. Vodnik za opravljanje letnega razgovora je na voljo na povezavi: Vodnik za letni razgovor. Obrazec za beleženje letnega razgovora je dostopen na povezavi: Obrazec. Nacionalni koordinator pa mora, po Pravilniku o vrstah, vsebini, trajanju in poteku specializacij zdravnikov, zbornici posredovati letno poročilo o poteku specializacije na svojem strokovnem področju. Obrazec je dostopen na povezavi: Letno poročilo

Anketa: Kaj je boljši in pravičnejši zobozdravstveni sistem

Predstavitev rezultatov ankete

Sklep junijskega Zbora zobozdravnikov je bil, da se ponovi izvedba ankete Kaj je boljši in pravičnejši zobozdravstveni sistem. Anketa odraža širši pogled slovenskih zobozdravnikov na sistem v katerem delujejo.

V tokratni anketi je sodelovalo 462 zobozdravnic in zobozdravnikov.

Analiza ankete je dostopna tukaj >>>

 

Obveščamo vas, da je le še nekaj prostih mest  za 12. mednarodni kongres novih tehnologij v stomatologiji, ki bo potekal 15. – 16.11. 2019 v Domus medica.

V sklopu kongresa smo pripravili tudi delavnice:

- Reševanje problemov v endodontiji
- EFO indeks
- Delavnica učinkovite vadbe
- Ortodontska ekstruzija zoba in lepljenje breketa
- Popolna dezinfekcija ustne votline
Termoplastična polnitev koreninskih kanalov
 EFO indeks 2

Vabimo vas, da se prijavite na kakšno izmed njih!

Več informacij najdete tukaj >>>

Kotizacijo lahko poravnate vnaprej s plačilom na TRR  ki je naveden na spletni strani, novost je možnost plačila tudi s kartico, ali po prejetem računu, ki ga prejmete po dogodku.

Plača stažistov, plačevanje mentorstva pri koncesionarjih, plačilo mentorjem in odmera letnega dopusta

Odgovori na pogosta vprašanja

S strani članov smo prejeli vprašanja, ki se nanašajo na plačo stažistov, plačevanje mentorstva pri koncesionarjih, plačilo mentorjem in odmero letnega dopusta. Ker menimo, da bi pojasnila oz. odgovori utegnili zanimati širši krog članov, vam jih pošiljamo.


Vprašanje: »Plača stažistov ni povsod enaka – ponekod je 29. plačni razred – od tega si morajo stažisti na Koroškem sami plačevati mentorstva pri koncesionarjih po Sloveniji, ker jim delodajalec tega ne želi plačati.«

Odgovor najdete tukaj>>>


Vprašanje: »Plačilo mentorjev – ni enotnega sistema za plačevanje mentorjev. Koncesionarji sami postavijo ceno, mi v ZD pa smo mentorji zastonj

Odgovor najdete tukaj>>>


Vprašanje: »Različno izračunani dnevi dopusta v javnih zavodih po Slovenij

Odgovor najdete tukaj>>>

Povračilo sredstev za pripravništvo doktorjev dentalne medicine


Shemo objavljamo z namenom, da bi na čim bolj jasen način predstavili, kako poteka povračilo sredstev za pripravništvo doktorjev dentalne medicine preko Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije in Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, do katerega so upravičeni delodajalci in pooblaščeni izvajalci za izvajanje pripravništva doktorjev dentalne medicine.

 

Shema je dostopna tukaj >>>

Sistemske napake slovenskega zdravstva in kako jih odpraviti

17. oktobra je na Zdravniški zbornici Slovenije potekal strokovni posvet - Sistemske napake slovenskega zdravstva in kako jih odpraviti.

Sogovorniki posveta so bili enotnega mnenja, da obstoječi zdravstveni sistem škoduje bolnikom in da so prišli v nasprotje z etičnimi in strokovnimi načeli poklica. Zato zahtevajo spremembe trenutne ureditve, med drugim tudi reformo upravljanja javnih zdravstvenih zavodov.


Povezava do posnetka je dostopna tukaj >>>

Slušatelje posveta je nagovoril tudi predsednik odbora za zobozdravstvo Krunoslav Pavlović, dr. dent. med. Njegov govor je dostopen tukaj >>>

 

Licenčne listine slovesno prejelo 5 zobozdravnikov in zobozdravnic

Čestitke in vabljeni k ogledu fotogalerije

Veselje in ponos je bilo zaznati v Modri dvorani Zdravniške zbornice Slovenije v sredo, 18. septembra 2019, ko smo na zdaj že tradicionalni prireditvi podelili licenčne listine novim specialistom.
Listine je prejelo 47 doktorjev medicine in 5 doktorjev dentalne medicine.

V slavnostnem večeru smo združili spomine na opravljeno pot izobraževanja in podprli mlade zdravnike in zobozdravnike na njihovi samostojni poklicni poti. Prejemnike listin so nagovorili dr. Zdenka Čebašek - Travnik, dr. med., asist. Tadej Ostrc, dr. dent. med., in mag. Dubravka Bračika Vidmar, dr. med. Veselo razpoloženje je še poudarila skupina Anastomoza.

Fotogalerija prireditve

Zobni implantati kot nova pravica – klasična zvijača

V Delu tokrat gostujoče pero doc. dr. Aleš Vesnaver, dr. med. specialist maksilofacialni kirurg

Ali je še presenetljivo, da je imel UKC Ljubljana lani večmilijonsko izgubo, zavod za zdravstveno zavarovanje pa večmilijonski dobiček?
Pred nedavnim se je v medijih pojavila vest, da je zobnoprotetična rehabilitacija z zobnimi implantati v strogo določenih primerih prešla med pravice, plačane iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Kar naj bi bil velik napredek, češ da naj bi bila do zdaj to pravica le izjemoma. Žal je to populistični pesek v oči, saj je resnica povsem drugačna – stanje se je z novim pravilnikom za paciente bistveno poslabšalo.

Celoten članek je dosotpen tukaj >>>

Medicinski dosežek štajerske regije

Vabljeni k sodelovanju!

Zbornica je 12. septembra 2019 objavila javni natečaj za medicinski dosežek leta štajerske regije po izboru strokovne komisije zdravnikov.

Na natečaj se lahko prijavite: posamezni zdravniki ali zdravnice, zobozdravniki ali zobozdravnice, zdravniški timi, oddelki ali zdravstvene organizacije iz štajerske regije z izstopajočimi medicinskimi dosežki.
Rok za oddajo prijav je podaljšan do ponedeljka, 4. novembra do 13. ure.

Več o natečaju >>>

Vabljeni k sodelovanju v akciji!

Program klubskih koncertnih večerov v sezoni 2019/2020

Vljudno vabljeni!

Tudi v novi koncertni sezoni se bomo družili ob večerih dobre, klasične glasbe. V program smo uvrstili šest koncertov, ki se bodo zvrstili od novembra 2019 do maja 2020.

Program >>>

Program koncertnih večerov v Domus Medica za sezono 2019/2020 sta pripravila: Zdravniška zbornica Slovenije in Slovensko zdravniško društvo.

 

Klubski koncertni večeri: »Barve jeseni«, godalni kvartet Magnolija

25. november 2019 ob 19:00

Program klubskih koncertnih večerov v sezoni 2019/2020 začenjamo s koncertom godalnega kvarteta Magnolija z naslovom »Barve jeseni«.

Koncert bo v ponedeljek, 25. novembra 2019, ob 19. uri v Domus Medica.

Koncertirajo:
Tina Mozetič, violina
Jelena Šarc, violina
Marjetka Šuler Borovšak, viola
Petra Greblo, violončelo

Prijava je možna tukaj >>>

Vabljeni, da se nam pridružite ob poslušanju odlične klasične glasbe!

Zdravniška zbornica Slovenije
Dunajska cesta 162
1000 Ljubljana

Tel.: 01 30 72 100
Faks: 01 30 72 109
E-pošta: gp.zzs@zzs-mcs.si
Uradne ure

ponedeljek, sreda in petek
od 9.00 do 12.00 in v
četrtek od 13.00 do 16.00
To sporočilo ste prejeli, ker ste se naročili na Bilten Zdravniške zbornice Slovenije ali se udeležili katerega izmed naših dogodkov. Če ne želite več prejemati Biltena se lahko odjavite (s klikom na odjavo tako v skladu z GDPR člani zbornice ne boste več prejemali obvestil Zdravniške zbornice, med katera sodijo: bilten zbornice, zobozdravniški bilten, obvestila o izobraževanjih Zdravniške zbornice Slovenije, vabila na dogodke in kulturne prireditve zbornice, ankete in druga pomembna obvestila zbornice). Privolitve za prejemanje različnih vrst obvestil je mogoče urejati preko vašega spletnega profila. V kolikor se vam vsebina ne prikaže pravilno, si jo lahko ogledate v brskalniku.

© Zdravniška zbornica Slovenije, vse pravice pridržane.